Sunday, February 3, 2013

Misi Memerah otak


Misi memerah otak bermula...
Misi ini akan menjadikan sy sakit kepala selalu
Sakit mata...pinggang... & bahu..
Sebab apa???
Sebabnya terlalu lama mengadap laptop
Tapi...
Misi apa yea???
Misi menyiapkan kertas soalan final


Kalau org yg xtaw betapa sushnya mahu menghasilkan 1 set soalan final
Mesti diorg akan ckp "Alah! apa susah.. buat jek soalan.. Yang jawapnye stdnt"
Meh sini try buat 1 set je soalan... Barulah anda akan tahu betapa susahnya nak pusing2 soalan
Betapa sushnya nak menipu dlm soalan & betapa sushnya otak nak fikir soalan apa...soalan apa..
Cakap mmg senang... Tapi hanya yg menghadapi sahaja akan faham keperitan..
(^__^)


Kalau student stress time nak jawab exam..
Kami ni stress sbb nak buat soalan... Kalau 1 subjek satu set sahaja tidak mengapa
Ini tidak, 1 subjek tetapi dikehendaki membina 2 set soalan (1 final & 1 re-seat / repeat)
Erkkk!!!! Tido xlena... mandi xbasah... makan xkenyang..
Percaya sya mengalami keadaan itu??
Percaya??? Tidak???
Confirmlah tidak.. Sebbnya Hal kerja habis di opis sahaja..
Tidak akan sesekali mengganggu rutin harian...
Law mandi xbasah, lebih baik xpayah mandi...
boleh ke xmandi??
Oh tidak! Saya org yg xboleh xmandi... nnt busuk!!!!
Saya xsuka bsuk2.. Saya suka wangi~~


Bila saya sudah menghadapi kesusahan dalam membuat soalan final exam...
Saya tidak mahu pelajar2 sy memandang ringan terhadap subjek yg diajar oleh saya..
Kerna apa? Saya tidak mahu kepayahan sya membina soalan dibalas dgn sikap sambil lewa terhadap exam
Saya mahu pelajar2 sya berjaya
Saya tidak minta hadiah ribuan ringgit.... Saya tidak minta pelajar mengagong2kan saya..
Saya tidak mahu pujian.. & saya juga tidak mahukan perhatian
Cukuplah sekadar pengorbanan saya di balas dengan kejayaan
Kejayaan yg boleh merubah masa depan mereka..
Kejayaan yang boleh dibangga2kan,.. Kejayaan yg bisa membuatkan ibu & ayah mereka bangga dgn anak masing-masing
Cukup sekadar itu, Saya sudah rasa dihargai....




Saya mahu mereka ingat satu perkara
Kejayaan tidak datang begitu sahaja.... Untuk berjaya, pelbagai pengorbanan perlu dilakukan
Banyak perkara hiburan perlu ditinggalkan
&
Yang paling penting....
Gagal sekali tidak beerti seseorang itu akan gagal utk selama2nya
Kerna apa???


MANUSIA TIDAK DILAHIRKAN UNTUK MENJADI INDIVIDU YANG GAGAL
MASA DEPAN DICORAKKAN OLEH DIRI SENDIRI



OK....
Itu sahaja utk entry kali ni...

Wassalam 


No comments:

Post a Comment