Thursday, January 17, 2013

Anugerah Yang Dipinjamkan

Alhamdulillah..
Diri ini masih diberi peluang utk bernafas di bumi Allah...
Masih diberi kesempatan utk meminjam nikmat udara
Masih mempunyai kesempatan utk memperbaiki kelemahan & kesalahan diri
Agar dapat menjadi hamba-Nya yg sentiasa bersyukur
(^__^)


Setiap dari kita diberi peluang utk menikmati anugerah yg diberikan oleh-NYA
Tidak kira dalam apa jua bentuk, Asalkan kita merasakan nikmat & keseronokan apabila menerimanya
Itu dinamakan anugerah yg cukup indah
Anugerah yg dipinjamkan sementara agar kita dapat merasakan bahawa Allah menyayangi kita
Allah sentiasa bersama kita


Sebelum saya meneruskan perkongsian cerita bersama rakan-rakan pembaca
Mahu saya lafazkan ungkapan ALHAMDULILLAH... ALHAMDULILLAH
ALHAMDULILLAH
Anugerah yg dipinjamkan buat saya dibumi Melaka ini sgt2 bermakna
Saya sgt2 bersyukur di atas pemberian / pinjaman yg bersifat sementara ini..
Kenapa sy kata bersifat sementara??
Sebb bila saya sudah menutup  mata kelak, anugerah ini akan saya tinggalkan menjadi kenangan..
Apabila saya menutup mata kelak, anugerah ini sy tidak akan bawa bersama2...
Melainkan doa2 dari mereka yg sgt sya sayang


Tidak pernah terlintas utk mempunyai keluarga angkat disini
Perkenalan singkat yg sgt2 bermakna... sehingga membawa kepada hubungan yg akrab dalam keluarga di antara satu sama lain
Secara jujurnya, sya sgt menyayangi seluruh ahli dalam keluarga tersebut..
Tertanya2 siapakah keluarga angkat sya??
Maaf ye kawan2..
Saya terpaksa merahsiakan gerangan mereka.. Saya tidak mahu ada pihak yang tidak menyukainya..
Saya tidak mahu ada pihak yg berkecil hati... memendam perasaan..
eceh!
mcam artis plak yer.. heeee..


Ok... suka utk saya bercerita ttg seluruh ahli dalam keluarga angkat ini
Saya mulakan dengan ketua keluarga (ayah)
Walaupun pada awalnya utk kekok saya memanggil "ayah"
sebb kat kg gelaran itu dipanggil "abah"
hehehe... tapi semua itu sudah berubah.. Alhamdulillah.. lidah ini sudah tidak kekok utk menyebut gelaran itu...
Ayah seorang yg sgt cool.... rileks.... baik... yg penting hensem!
hehehe....
Walaupun ayah xberapa banyak cakap, tp saya tahu ayah merestui kehadiran sy di dalam keluarganya
Saya tahu ayah menyayangi saya (perasan)
Terima kasih ayah.. kerana menerima saya dalam keluarga
Terima kasih juga kerana mencurahkan kasih syg w/pon pada mata kasarnya tidak nampak
Tapi... saya merasainya..
Terima kasih ayah... Terima kasih


Ibu... Buah hati pengarang jantung si ayah..
kemana-mana sahaja mahu bersama.. berpakaian sama warna..
Sangat2 romantik..... (^__^)
Ok... ibu seorang yg saaaaagttttttt baik.. penyayang.. pandai masak.. Tegas
Seorang ibu yg sgt2 sygkan anak2nya....
Saya sygkan ibu..Bila bersama ibu saya dpt rsakan ketenangan..
Bila melihat wajhnya sya rsa tenang.. Hilang sebentar kekusutan yang melanda
Cuma terkadang rasa kekok utk berbual.. Maybe saya perlukan masa lagi...
Terima kasih ibu... Ibu terlalu baik... Ibu sgt2 baik..
Terima kasih melayan saya sama spt anak2 ibu yg lain


Adik beradik yang sgt baik... penyayang.. kelakar.. manja.. memahami
Mereka menceriakn hari2 saya di bumi Melaka..
Melihat telatah & gelagat mereka, rindu kpda adik beradik kandung terlepas jua
Walaupun tidak sama, tetapi sya sudah menganggap mereka spt adik beradik kandung..
Mereka sangat baik
Terima kasih Allah.. Kerana meminjamkan mereka utk saya


Terima kasih kerana memberi saya peluang utk berkongsi kasih sayang mereka...
Buat keluarga angkat tersayang...
Terima kasih kerana menerima diri ini di dalam keluarga
Terima kasih kerana melayan sy dengan layanan yg cukup baik...
Terasa bertuah kerana hadir di dalam keluarga yg penuh dgn kasih syg


InsyaALLAH selagi nyawa dikandung badan, diri ini akan tetap menjaga ukhuwah yg telah terbina
Dengan Izin-NYA... Ikatan ini akan kekal sampai bila-bila..


Wallahualam






No comments:

Post a Comment