Wednesday, November 21, 2012

:: PENGEMBARAAN HIDUP :: PART II

ZAMAN SEKOLAH 

Salam kawan-kawan
Berminat utk bca part II?
Thanks yer pda sesiapa yg dah bca part I
Thanks sudi membca even sya ni bukan golongan artis
Ahaksss!!

ok.. Let's start
Dari form 1 untill 5
Sy bukanlah seorang studnt yg cmerlang dlm pelajaran
Memang sy akui, agak lemah dlm pelajaran sbb msa tu banyak main kot..
Sya aktif dalam sukan & nasyid..
Antara sukan yg sy join & wakil sekolah adalah bola jaring, hoki & bola tampar
Tapi rezeki smpai ke peringkat daerah je.. cuma hoki sampai peringkat negeri
Sy juga seorang vokalis pasukan nasyid sekolah
percaya?? xpercaya???
it's up to u all which is want 2 believe it or not..
sy tiada hak utk memaksa ok..
tetapi itulah kenyataan
(^___^)
Saya ada bakat nyanyi wooooo
ko ada????
xda kan....
so xyah nak jeles sgt k!

Sebb aktif sgt dlm sukan, result exam pon xbape bagus.. Sy dh hampakan mak & abah yg dh penat lelah cri duit besarkan kami adik beradik.. MAAFKAN SAYA MAK & ABAH 
Tpi alhamdulillah sbb tu je mampu buat
nak kata teruk sgt xjugak... 
Sebb ada lagi yg teruk dri sya..
hehehe

FORM 5 (Saya Belakang Baju Purple)


Kawan-Kawan 1 Geng


PLKN Siri 1


TAPI
 kawan-kawan
situasi ini berubah semasa berada di zaman Form 6
Alhamdulillah.... time tu dh dpt NUR.. hiii
dapat hidayah supaya menjadi lebih baik..
Menjadi pelajar kebanggaan guru.. pelajar yg sentiasa berada di dalam Top 10 disekolah
Alhamdulillah.... Semua tu sy dh buktikan
Rupa2nya pndai jugak sya ni..

Bukan nak riak yer kawan2..
cuma mahu berkongsi pengalaman di mana bila sekali kita gagal, xbermakna ia penamat utk segala2nya
sebb apa sya ckp cmtuh?
Time form 3 sya berada di dalam kelas pertama (kelas pandai)
TAPI...
Saya pelajar yg lemah.. 
Pernah dpt markah 13  je utk paper GEOGRAFI
dan sya sorg je yg gagal msa tuh..
Malunye Tuhan sja yg tahu
Alhamdulillah.
Dengan kegagalan tu, sya bangkit n buktikan pda semua yg sya juga boleh berjaya
& utk next exam sya dpt A utk paper tersebut
Nampak kan?
Bila once kita gagal, tu xbermaksud selamanya kita gagal
Yang penting kena ada usaha ! ISTIQAMAH

Bila berada di Form 6 (2004-2005), sya start tinggal di asrama
Jarak dr sekolah nak ke rumah ada la dlm 2 jam
Time tu, abah saya xada kereta lagi (Be4 Abg belikan abah kereta)
Kehidupan tidak semewah org laen... Nak balik rumah kena naek bas..
law lambat kena tinggal bas,...
Bila asyik kena tinggal bas jek abah & mak saya dh xbgi nek bas..
Diorang sanggup pinjam kereta kawan utk amek sya kat asrama 
Diorg xnak sya kena tinggal bas & x leh balek kg...
Even ada bunyi2 yg xsedap sebb abah asyik pinjam kete je...Abah pekakkan telinga semata2 utk saya
Terima kasih abah.. terima kasih mak... uhuk!

Mungkin melihat kepayahan & kesanggupan mereka sya berubah..
Saya tekad utk berjaya.. xnak ulangi kesilapan lepas.
Saya nak abah & mak bangga ada anak mcm sya..
Alhamdulillah.. Tuhan Maha Adil..
DIA xkan biarkan Umatnya selamanya kecewa..
Saya sentiasa berada di dalam TOP 10 pelajar result yg best
 Pernah juga mendapat kedudukan ke-3 dalam tingkatan yg terbaek...
Pelajar yg dikenali guru dgn kecemerlangan akademik
Alhamdulillah! Alhamdulillah! Alhamdulillah
Kegagalan lalu ditebus time Form 6

ok kawan2...
 Moralnya disini
Jangan mengalah bila berdepan dgn kejayaan
Sebab kita bukan dilahirkan utk mencipta kegagalan
Kejayaan boleh diperoleh sekiranya kita berusaha
USAHA + DOA + TAWAKAN = KEJAYAAN


FORM 6

Saya No 4 dari kiri (belakang)

Saya menulis sekadar berkongsi cerita
W/pon bercerita ibarat pada dinding batu
Saya tdk kisah
saya puas!!




salam








No comments:

Post a Comment