Thursday, November 15, 2012

:: PENGEMBARAAN HIDUP :: PART I

ZAMAN KANAK-KANAK


Pengembaraan hidup insan bermula sejak lahir
Sehinggalah hembusan nafas terakhir...
Saya suka utk berkongsi kisah pengembaraan hidup sy sendiri dengan blogger sekalian..
Sebelum itu, thanks kepada yg sudi membaca..
Thank u soo much!
Saya syng kalian semua


Kisah ini hasil sya sendiri
Bukan ciplak kat mana2 okey!
(^___^)

Hiasan semata-mata

Dilahirkan pd 6 MEI 1986 (Hospital Besar Segamat Johor)
Actually, sya bukan org johor.. 
cuma dilahirkan di sana shaja
sebabnya,
Time sya dilahirkan bandar Muadzam Shah masih belum mempunyai hospital sendiri
So, by hook or by crook terpaksalah menumpang di sana

Alhamdulillah, sya dilahirkan dlm sempurna sifat
Sihat tubuh badan
Sempurna akal
Anak perempuan kedua dlm adik beradik selepas kakak yg kni berusia 28 tahun


Mak sy ckp, msa mengandungkan sya, dia menjadi pemalas..
keje nak tdo je
hehehe
nilah hasilnya... anak dia pown pemalas..
lalalalalalala
TAPI
xsemua aspek sya mals ok..
malas utk kemas rumah shaja


Dulu... mak saya ckp sya mmg xboleh langsung minum susu kedai..
dia pon xtaw kenapa
Asal masuk jek susu kedai sy akan muntah
Saya hanya mampu menelan susu ibu sahaja
xpalah.. susu ibu kan lebih baik
banyak khasiatnya
&
Tabiat itu kekal sehingga sekarang
saya langsung xboleh minum susu kedai
bukan tu je yer.. segala makanan yg ada bau susu sya xkan sentuh
kesiankan..
nak buat mcm mana..
tekak xboleh menerima...


Selain tu, tabiat buruk sya adalah suka makan tanah.
hahahahahaha
bab ni sya tersgt la ingat
xtaw apa sedapnya tanah smpai boleh telan..
apalah ogy!
susu yg sedap xnak... tanah yg bnyak cacing plak ko rembat!
yaksssss!
huduh perangai
bila mak nampak sya makan tanah
nak taw apa tindakan mak saya???


taraaaaa!



saket woooo kena tampar!
berdarah mulut...
hahaha
tapi tuelah..
hari ni kena, esok wat lagi
lalalalala

Mak yg bnyak belasah aku
abah xpernah kot (rasanyelah)
sebb abah sy xbanyak ckp... xgarang sgt ngan anak prempuan
TAPI
bila dia nek hantu, takut wooooo
sebb apa
abg sy pernah kena pkul ngan tali pinggang, hampir nak kena ikat kat pokok yg ada kerengga
gara2 bising bila dia nak tido..
hehehehhehe
dasat kan!
sbb tu ngan abah sya xberani
sekali kena, maw demam sebulan

apa2 pon, abah & mak tetap yg terbaik bgi sya
tanpa diorg, kami adik beradik xakan jdi cam skrg
tanpa tamparan tangan mak, aku xkan dpt buang tabiat suka makan tanah.. hahahahhaha
tanpa marah dri abah, abg2 aku xmungkin jdi insan mcm skrg
btol la kan??
sayang anak berpada2...
jangan apa diorg wat sume btol
law x ditegur, anak2 xkan taw apa salah diorg....

ok la kawan2
PART II akan bersambung dilain episod!
tapi be4 tu nk tunjuk 1 pic msa kecik..
kcik xkecik sgt la..
darjah 3 kot..
(^__^)

SAYA PAKAI TUDUNG KUNING

Trimas!!

salam




No comments:

Post a Comment