Wednesday, October 10, 2012

Saya Marah Bila????

Setiap manusia tdk akan pernah dri perasaan marah
betul bukan?
Saya tidak percaya bila mana ada yg mengaku tidak pernah marah dlm hidup
itu menipu namanya 
berdosa!
jangan amalkan selalu ye kawan2...
(^_____^)


Utk entry kali ini sy mahu kongsikan cerita mengenai diri sy sndiri
bila kebosanan melanda, blog tempat sya meluahkan idea
OK
Tgk title cnfirm kawan2 pembaca sudah tahu apa yg ingin disampaikan

"SAYA MARAH BILA??"

Ok... lets read


1. Janji tidak ditepati

Saya tdk suka org mungkir janji. Lebih2 lagi bila berjanji dgn saya. 
Maaf, bukan membangga diri, tpi inilah kenyataan
saya org yg berpegang pada janji. Once someone tu dh berjanji dgn sya,
saya nak dia tepati, MELAINKAN ada sebb2 tertentu
saya maafkan
biasalah tu kan
dah nama pon manusia... xsemua yg dirancang akan terjadi
perancangan ditangan kita
TETAPI
penentuan di tangan ALLAH







2. Tidak menepati masa

Inilah faktor kemarahan saya naik dgn mudah
Saya mudah marah bila org xtepati masa
Janji pkol 8.00.................... pkol 9.00 xmuncul2..
memang menaikkn kemarahan
kadang2 org lewat 10 minit pon sy dh nak marah
pada saya.. setiap minit.. saat dalam hidup adalah sangat berharga
Saya perlu manfaatkan sepenuhnya
Masa x akan menunggu saya.. saya yg perlu mengejarnya
Ok..
Law xnak saya marah, sila tepati masa



3. Suka menjaga tepi kain orang lain

Ini juga mudah membuat saya berada dalam mode EMO
(^___^)
Kenapa perlu nak tahu hal orang lain (busybody) yang anda sndiri pon xberapa kenal
lagi marah bila kita x pernah ambil tahu hal dia, dia sebok2 nak tahu hal kita
kan???
Cukup sekadar tahu serba sedikit, tidak perlu sampai semua benda kita nak tahu.... Perangai ini bertambah tidak elok bila individu tersebut mencanang cerita saya kepada orang lain dengan niat memburukkan2kan
Menyibuklah jika dalam hati mahu mengeratkan ukhwah fillah, tanpa niat lain...





Apakah kesudahan saya bila tidak dapat mengawal kemarahan????

taraaaaaaaa!!!!!!!!!!!!


Tangisan boleh menenangkan saya


Ok..
itu sahaja perkongsian maklumat diri saya dengan anda semua
kita jumpa next entry yea


SEKIAN




No comments:

Post a Comment