Friday, September 21, 2012

Manisnya Kejayaan



Salam kawan2...
Entry kali ini bukan mahu membangga diri..mendabik dada..jauh sekali utk bermegah2..
Cuma mahu berkongsi kegembiraan.. mana tahu kegembiraan saya ini mampu menjadi inspirasi pada si pembaca...


Setiap dari kita inginkan kejayaan bukan?
Tiada seorang pon yg mahukan kegagalan..itu pasti!
Sebb... manusia tidaklah dicipta olehNYA utk GAGAL
Ingat yer kawan2...
Kejayaan / kegagalan berada di tangan sendiri
sendiri yg mencorakkan arah masa depan
samada mahu ke arah negatif... ataupun positif...
pilihan ditangan kita..
hanya tepuk dada..tanyakan selera


Kejayaan xkan datang tanpa usaha yg gigih
Jika kita mahukan kejayaan dlm hidup
 Pelbagai pengorbanan perlu dilakukan
Banyak masa perlu dihabiskan
Banyak wang ringgit perlu dikorbankan


Saya beryukur ya ALLAH..
diberikan kejayaan spt sekarang..
kejayaan yg diri ini juga tidak menduga sebenarnya 
kerna apa?
kerna dulu...sewaktu di sekolah
saya bukanlah pelajar yg pintar..jauh sekali cemerlang
Bukan pelajar pilihan guru-guru...
(^___^)


KONVO DEGREE



KONVO MASTER


Namun sekarang, saya mampu tersenyum..
tersenyum dengan kejayaan sendiri...kejayaan yg diperoleh dengan usaha yg gigih..
dorongan insan tersyg disekeliling...
juga tidak lupa bantuan dari pensyarah-pensyarah...
Kini...
Saya berjaya memajukan diri sendiri..
mampu berdiri sama tinggi dengan rakan2 yg dahulunya pelajar cemerlang disekolah..
ALHAMDULILLAH...

Kawan2

betapa manisnya kejayaan sesudah bersusah payah
apabila kita sudah betul2 menggunakan seluruh tenaga dan pemikiran untuk memikirkan cara mendaki kepuncak kejayaan
mendaki puncak kejayaan umpama berlari jauh
apabila sudah hampir digarisan penamat... semua tenaga kita telah digunakan
disaat itu... kita mahu berhenti sahaja
Namun...sudah hampir digarisan penamat.. semua tenaga kita telah digunakan
di saat itu, kita mahu berhenti sahaja

Namun...kita teruskan juga untuk merasai nikmatnya menghabiskan sebuah pelarian panjang..

itulah yang telah saya rasakan
sesudah selautan air mata, darah & semua pengorbanan telah dilakukan.. dan akhirnya saya berjaya 
terasa amat manis kejayaan yg dikecapi
tetapi kawan2..
untuk mencapai tahap kejayaan yang diingini...memang sukar..
sebb itulah org sekeliling hormat pada individu yang berjaya menjadi hebat di kalangan mereka... dan situasi ini juga saya sudah rasakan.. ALHAMDULILLAH....


TIADA APA YANG LEBIH MANIS DALAM DUNIA SELAIN DARI KEJAYAAN PERIBADI DAN DAPAT MENGGEMBIRAKAN INSAN TERSAYANG



sekian!


(^__^)


No comments:

Post a Comment