Wednesday, September 14, 2011

< Merayakan Raya >

Sonoknye raya....
sape xsuke raya kan....paling sonok dak2 kecik la...
law kt umah tu, anak2 sedara aku la ha paling seronok....
sebab
nye dapat men bunga api.......men mercun....
n yg paling best...tahun ni diorg dapat duit raya dari aku!

hbs duit Mak teh taw!
hahahaha.....
sebbnya, tahun ni sudah bekerja.....
Makanya, duit terpaksa disalurkan kepada mereka....



ok.... utk tahun ni dalam sejarah....
aku lgsung tidak menyentuh ketupat yang di
masak oleh mak...

sebab pa aku pown tataw.... bila terasa nak makan, bukak2 periuk...
mak!!!! ketupat dh hbs......akak xmakan pown lgik.......
huhu...
mak cakap padan muka hang! selalu mcm tu.....sape suh xmakan...kan dh h
bs...
uhuk!!!!!
xpalah mak.....akak xsuke sgt makan pul
ut....nak jamah jek....
x kisah pown.....
(^_^)



pagi raya.....syahdu giler!! siyes!!!
for the 1st time in my life.....
Abah ngs t'esak2....1st time jgak tgk abah yg selama ni cool....jarang ngs...tetiba ngs cenggitu!!
aku apa lgik....msuk trus bilik....xsnggup nak tgk
abh cmtuh....
kenapalah hati mereka keras ya ALLAH!!!
tgah2 ngs 'WAFA' a.k.a anak sedara ckp...
Mak Teh jganlah ngs yer....law mak teh sedyh, wafa pown sedeyh...
wafa syg mak teh.....papa pown tgah ngs kt luar.....
huhu...bapak ko la ni buat aku ngs!!
alahai sayang~~ ko buat air mata mak teh mcm air terjun nak!!!
kecik2 dah bijak~~ besar2 kang lagi bijak gamaknye..insyaALLAH....


ok.. stop cite sedeyh2..

raya mana leh sedeyh2 kan...
kan2..kan?
hihi...

ok... nak cite psal open house....
bnyak jgak jemputan tahun n...mklumlah bila dh bekerja...dah ada rakan sepejabat....
dah ada stdnt....bnyak yg menjemput
....
tapi kepada sesiapa yang menjemput, tpi sya x dpt m'hadirkan diri...
maaf la yer.....

masa membataskan segla2nya...

ok....Jom tgk pic2 yang sempat di "snap" semasa open house.....




ini semasa di rumah kak CT a.k.a ustazah zubaidah....


ni pown same....cntik umah kak ct!!!



ok dah! dh mlas nak upload...jmpa di laen episod!!

daaaaaaaaaaaaaaaaa

< SOALNYA HATI >

Ya ALLAH....
Bingungnye apabila sesuatu masalah melibatkan soal hati....
aku terlalu takut YA ALLAH...
terlalu takut utk memberi separuh hati ini utk orang lain..
orang laen yang bernama LELAKI....


Bukan menidakkan kewujudan lelaki adalah utk menjadi pendamping wanita...
tidak sesekali.....
cuma....
pengalaman lepas membuatkan aku lebih berhati2...
berhati2 dalam memberikan hati ini kepada orang lain....


aku bimbang kecewa lagi YA ALLAH...
terlalu perit...sakit....
sehingga makan bulan utk merawatnya...
ckuplah sekali......
andai satu hari nnt terjumpa dgn yang benar2 menyayangiku....
biarlah dia yang terakhir......
Moga dialah pembawa sinar kebahagiaan utk aku......
dapat membimbingku Dunia & Akhirat...
insyaALLAH....


bukan tiada yang menanti.... ada...
cuma aku belum bersedia....
bersedia utk memberi komitmen kepada dia....
dan belum bersedia utk kecewa kali kedua...
insyaALLAH, andai ada jodoh kami, Tuhan akan membantu mempermudahkannya....
andai benar2 dia ikhlas denganku, Tolonglah bukakan pintu hatiku utk dia YA ALLAH.....
utk menerima dia dalam hidupku.....

InsyaALLAH.....





Friday, September 9, 2011

: NEW LIFE :

<< KOLEJ UNIVERSITI ISLAM MELAKA >>


Alhamdulillah.....diterima sebagai pendidik disini...
sgt2 bersyukur....TUHAN perkenankan doaku....
Terima kasih utk Abah....terima kasih juga utk Mak
atas doa2 kalian utk anakmu ini....
tanpa doa kalian berdua, tidak mungkin aku disini....

Saya suke tempat ni.... y???

1: Dekat sgt ngan laut...mmg kena ngan jiwa..

2: Kawan2 sgt best...sentiasa bersma susah n senang...xda pown kwan yg myakitkan hati...syes! xda lgsung...masing2 mcm adik beradik....sorg ada msalah, msing2 ambil berat.....sya syg kawan2 baru saya!!!

3 : Studnt ok..baek2...tipu la kan law sume baek...memang ada yg xbape...tpi xpalah....masih boleh di kawal....tapi seyes! kebanyakan stdnt sume saya baek...dgr ckp...xdgr ckp snang jek...
xda markah... pa sush

4 : Xpernah stress!!
be4 this, kje cmpany Shipping,....asik stress jek......smpai berat trun 4 kilo...kt sni lgsung xstress....kje melambak tu bese la...mana da kje yang xda kje..kan2?
hehehe.....


pendek kata...mmg ok la kje sini...even saya jauh dri famly....sya ada kawan2...saya ada stdnt yang menjadi penyeri hari2 saya....

Mak.... Abah....Tok sah risau ek ttg kak yah....
kak yah taw jaga diri sndiri... kak yah taw jaga maruah mak ngan abah...
insyaALLAH Mak, Abah...selagi kak yah hidup...kak yah akan jaga nama bake fmly kita....
xkan sesekali conteng arang pda fmly...

Mak & Abah xyah riso ek....w/pon dalam banyak2 anak mak yg dh merantau......kak yah sorg jek dok jauh dri adik beradik.....kak yah ada kawan2 yang sgt baek....
yg tlg sush n senang...
leh tlg bawak gi klinik time xshat...
xyah risau na.....
kak yah dh besar....dh pndai berdikari....
(*_*)

INSYAALLAH....Selagi nyawa dikandung badan....
MAK & ABAH akan tetapi jadi CINTA PERTAMA dihati kak yah...
tetap akan jadi PERMATA HATI..... permata yang sentiasa berkilau setiap masa.....

lebiuuuuuuuuuuuu MAK!!!!!!!!!!! Lebiuuuuuuuuuuuuuu ABAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!