Tuesday, November 15, 2011

: Jangan Jadi Anak Derhaka :

hahahaha....
Post kali ni mmg xbleh blah....
DERHAKA!!!

ko mmg anak derhaka!!!
dush3x...
hahaha....
ok stop mengarut!
ok kawan2....sjek je tu tdi....
amek mood utk mengarang....
(^_^)

ok..korg mesti xnak jadi anak derhaka kan???
kan2?????
apa? nak jadi anak derhaka? sah!! mmg sah!!! wayar otak ko tercabut!!
atau xpon.... kortek serebrum ko pecah....plus ko dah sewelll....
sebb apa??? sebabnya...xdak dak sapa yg kt dunia ni nak jadi anak derhaka weyh~~~ xcium bau syurga nnt!
fuhhhh! mintak2 dijauhkan...

maka,
apa yang kita perlu buat utk tidak jadi anak derhaka???
senang jek....ikut cakap mak ayah selagi tidak bertentangan dgn Islam....
kita blaja agama kan dlu kan time kecik2 molek??
so, aplikasikan benda tu dalam kehidupan..
senang jek....

tapi kawan2...aku heran ngan manusia skrg...
sgt2 tidak takut dgn balasan Tuhan....
ngan selamba badak yang besar gedabak, dia tengking mak ayah sendiri....
sampai ada yang berjaya menitiskan air mata mak ayah sndiri taw...
weh bai~~~ weh kakak~~~ko taw x, setitik air mata mak ayah ko yg mengalir kerana kederhakaan ko tu, tertutup pintu syurga taw!!!
PINTU SYURGA!! bukan pintu bilik ko tidoq
xtakut ke~~~
awat?? hang ingat hang buat lagu tu kat mak ayah hang, hang dah HOTTT sgt????
aah...hotlah sgtttt...
ko xtaw, kat "sana" nnt lagiiiiiiiiiiiiiiiiii HOTTTTTT!!
law takut akan blasan, hormati mak ayah....
law xtkut n bajet hottt....ha, truskan attitude yg terrsgtttt baik itu keyh!
hehehe.....

mesti korg ckp kan...alah, mcm ko tu baek sgt...
tpi, sepanjang2 aku menaip ni ada nampak aku tulis "AKU BAIK"
xda kan? xda? hehehe
so, seperti korang2 gak....aku ada kelemahan....
kelemahan itu insyaALLAH aku cuba baiki hari demi hari....
& kelemahan aku insyaALLAH diperbaiki dgn adanya nasihat dri org tua aku
tpi kawan2....
utk menjadi anak yg derhaka aku mmg xsggup....
selagi nyawa dikandung badan...selagi hati & akal aku masih dalam lindungan ALLAH....
aku xkan sesekali jadi anak derhaka.....
aku takut balasanNya di sana,,,
teramatla azab....
azab kawan2.....jgan yer kawan2...mari sama2 kita jadi anak yang baik...
kalau tidak dpt menjadi anak yang TERBAIK utk org tua kita, ckuplah sekadar menjadi anak2 yg sentiasa mengingati ibu & bapa masing...
kerana, dengan MENGINGATI kedua org tua sahaja, kita dah dpt tmbah 1 pahala....

tapi...janganlah dok saja2 xdak keja, hangpa pi ingat kt marka hangpa....
watpa ingat!!
depa bukan mak ayah hang! bukan yang halal bagi hang!
faham? ingat mak ayah lgik baguih! tmbah pahala yang xseberapa...

ok..... rasanya mcm dah panjang menulis....
tapi sepanjang2 ni, rasa2nya....keluhan beban di dada masih belum terungkai...
hurm....
ogy....ogy...
awat hang lagu ni....
xpernah berubah tabiat yg 1 ni..
sush sgt nak luah apa yg terbuku....
aishhh...
amek masa jgak ni...
k la kawan2 ek.....

ingat pesan saya yer......
jangan menderhaka kepada org tua......
selagi boleh berbakti, truskan.....
&
menjadi tanggungjawab kita sebagai seorang anak utk mendoakan mereka....

okeyh!!!

hamba yang comel mohon undur diri...


salam....

(^_^)




No comments:

Post a Comment