Monday, May 16, 2011

Bukakanlah Pintu Rezeki Untukku YA ALLAH..

Ya ALLAH....
HambaMu Ini Memohon padamu...
Merayu padaMu Ya ALLAH....
Kurniakanlah aku rezeki...peluang mndapatkn pekerjaan...
aku mahu membantu kedua Ibu Bapa ku Ya ALLAH..
aku mahu membalas jasa mereka Ya ALLAH...
aku mahu mencapai impianku Ya ALLAH..
berilah aku peluang ya ALLAH...

ermm.....
Bila la ye agaknye peluang aku utk mendapat pekrjaan???
bila la ek??? bila???
soalan yg kebiasaannye bermain2 difikiran tatkala keseorangan...
orang sekeliling senantiasa melihat senyuman terukir dibibir aku...
tapi.....
itu semua cuma palsu semata2...
aku menangis dalam senyuman...menjerit dalam kegembiraan...
aku risau kawan2....aku masih xdpt kje....hampir 5 bulan mencri pekrjaan,.
dh mcm2 tempat aku apply..duit dh beratus2 hbs utk potostat n pos surat jek..
tapi....still xda panggilan mana2...

sejujurnya....aku kecewa...
kecewa sebb msih xdpt kje lgik...
kecewa dgn sndiri mungkin,...dimana kesalahan n kelemahan aku smpai saat skrg (aku menulis post ni).... still xdpt kje mana2....

dan sejujurnya....
aku malu YA ALLAH...aku malu pda kawan2...jiran2..sedara mara...
sebb.... aku ada master..... tpi still xda kje....
org kata dh ada master senang dpt kje...tpi aku??? xda pown....

Ya ALLAH..bantulah aku.....aku benar2 memerlukan seorang penolong driMU Ya ALLAH...
menolong aku dalam mncri pekerjaan....
menolong aku utk mendpt kerja yang diidamkan Ya ALLAH...

jiran2 selalu tnya...xdpt kje lgik ke? dh hbs blaja kan???
aku hanya mampu menjawab belum ada rezeki...
tapi....
hati ni selalu menangis tatkala mndgr persoalan tersebut....
aku malu ya ALLAH.....

aku percaya pada ketentuan yang telah Engkau tetapkan Ya ALLAH..
dan aku percaya...
segala perjalanan hidup aku telah ditetntukan olehMU....
aku hanya mampu merancang..selebihnya aku tahu...Engkau yg mengaturkan segalanya Ya Allah...
tp Ya ALLAH....
aku merayu padaMu...Bukakanlah pntu rezeki aku dalam masa terdekat ini Ya ALLAH...
Tolong aku.....aku Merayu pdaMU...

tiap hari..aku terpaksa menymbunyikan air mata dri pndangan mak & ayahku...
aku xnak buat diorg risau.....
ckuplah mereka dh risaukan adik beradik aku yg laen....
aku xnak diorg risau ttg aku plak...
aku nak jadi anak yg xmnjdi beban pda mak ayah....
aku nak bhgiakan diorg....
sebb tu YA ALLAH...
aku mohon pdaMu....
Bantulah Aku ya ALLAH...
berikan lah aku pekerjaan.....
aku mahu melihat kesenangan kedua ibu bapaku.....setelah perit jerih telah dilalui mereka semata-mata ingin melihat aku berjaya dalam peljaran sehingga peringkt MASTER...

Moga DIkau mendengar luahan hatiku YA ALLAH...
berikanlah aku kesempatan utk berbakti utk kedua ibu bapaku walaupun SEKALI...


AMIN...............


No comments:

Post a Comment