Monday, April 4, 2011

Tuhan Masih BeLum Membuka Pintu Rezeki Untukku

Tuhan masih ingin mengujiku...menguji aku sebagai hambaNYA dimuka muka bumi ini....sudah banyak permohonan aku buat untuk mendapatkan pekerjaan...TAPI.. 1 pon masih belum berhasil...

Sebelum ni aku pernah ditawarkan menjadi pensyarah di sebuah kolej di Port Dickson...KOLEJ UNITI....letak duduknya kolej tu sangat menarik bagi aku...sebbnya...

1... letaknya betul2 di tepi laut...sangat sesuai untuk lokasi menimba ilmu..jauh dari hiruk pikuk kota yang sentiasa penuh dengan kesibukan..kesibukan manusia mengejar urusan masing-masing dan juga kesibukan kenderaan kesana sini...

2...kena ajar budak diploma jek...mungkin stressnya xda la stress cam nak ngaja dak degree...sebb pda aku dak diploma ni mcm dak SPM jek...

3... kolej tu betul2 duduk sebelah hutan..hahaha....bukan sebb bnyak monyet...tapi bagi aku duk dengan pokok2 ni sejuk sgt....

TAPI....tawaran tersebut terpaksa aku tolak di sebabkan beberapa perkara yang tidak dapat dielakkan...nak taw kenapa aku tolak... ok..kat sini aku listkan sebb2nya k...hihi

1... tawaran pada aku dibuat pada last2 minute...korang byangkan ea....dia call aku kul 4.30pm...then cakap kena lapor diri keesokan harinya be4 8.00am... time tu aku kt klang... gile punye kje....

2... aku xda baju time tu..hihi...almaklumlah...duduk pon umah abg...makanya...xbwak la baju kurung...xkan la nak pnjam baju abg aku kan??? harusla dia xda..hahaha

3... sebb ni memmg xleh dielakkn...time dia offer tu..aku dalam proses edit thesis master....last editing lak tu...bukan kena edit jek...kena ulang alik jmpa supervisor plak...xkanlah nak lepas gitu jek kan....kang xgrad aku..huhu.....

4... law aku nak kesana pon...sape nak anta.?? abg aku xdpt cuti....sebb last2 minute...mana da cmpanye nak bgi kan...

so...dengan berat hati..terpaksa ku tolak tawaran tesebut...makanya....TERLOPEH DEN!!

Sampailah sekarang ni...masih belum mnerima tawaran mana2.....sapa xrisau kan...??? dh hbs blaja...tapi still xda kje lagi....huhuhu.... aku risau yea kawan2...hehe..hurmmm risau...teramatlah risau.... naak bayar PTPTN.... nak tolong mak ayah sket2....nak bantu adik2 lgik....

TAPI tuelah...mcam tajuk aku buat.... TUHAN masih belum membuka pintu rezeki untukku....aku sentiasa berdoa moga2 TUHAN bukakan pintu rezeki untukku.....doakan aku yea kawan2....aku nak kje...nak bantu mak ayah....tolong yea...doakan aku...

k la ek kawan2... nak gi makan..then nak makan ubat....bdan xbape sihat....jmpa di lain masa k....

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment