Friday, April 1, 2011

Maafkan aku SAHABAT

SAHABAT....
Pada aku, gelaran ini akanku beri kepada yang benar2 layak shja..
kerna pada aku, SAHABAT adalah orang yg sntiasa membntuku xkira la time susah, or senang.. yup.. hanya yang layak sahaja...


8 tahun dulu..
sorg kwanku (pngkat kakak sbnrny) penah tnya...
ogy, sape yea sahabat dalam hidup awak? awak dh jmpa? sya teringin sgt nak knal ngan org tuh...nak kenal dgn org yg dh berjaya curi hati awak...
oppsss....Curi disini bukan bermaksud jatuh cinta...
TAPI.. org itu mampu membuatkan sy
a senang berada disisi dia...x kira time nak ngs..nak pnjam bahu ke...time suke2..time nak mintk tlg ke..... hurmm.... jawapan aku senang je... blom lagik la kak....sya blom jmpa dgn org tu.... tu dulu la.....


TAPI..

law soklan tu dia tnya sekarang....aku dh pasti dgn jwapan aku...
SABAHAT aku telah jmpa dibumi UKM...
di mana tmpat aku menimba ilmu....
menambahkan lagik pglaman2 hidup yang x berapa bnyak..hehe
bumi UKM yang bnyak mengajar aku erti hidup.. kesbaran.. bersyukur...erti sebuah persahbatan..dan erti berdikari...
dan aku xpernah bgtaw pda org tersebut ttg dia lah SAHABAT aku...org yang aku cri2 selama ni...
org yg sggup tlong aku time sush....
same2 sush...same2 tlong...same2 taw erti kesusahan...sebb..msing2 dri keluarga yg sus
h...


aku sgt2 m'hargai dia yg telah muncul dlm hidup aku...

walaupun perkenalan kami sebagai teman rapat agak terlewat...
dimana secara sahnya menjadi teman rapat pda usia pengajian kami mencecah 3 tahun dibumi UKM...
tapi...rsa lama dah kenal dia....
seronok kwan ngan dia....time sedeyh2...dia leh wat aku hepi...
kdang2 time dia sedeyh....dia mampu hepikan org len...hebat kan dia??


law aku yg ditnya soklan tu...
jawapan aku YA!!!!
dia mmg seorang yang hebat...dia insan pling tabah aku penah jmpa...insan yg jarang mengeluarkan air mata depan aku....
aku mmg tabik ngan dia...walaupun ditimpa d
engan dugaan ALLAH yang paling hebat dalam hidup....
Kehilangan kedua2 insan tersayang dlm hidup semasa masih muda....dia mampu hidup smpai skrg....law aku ditempat dia...
belom tntu aku dpt lalui semua tu.... dia sgt tabah!
dia insan yang penuh dengan kata2 nasihat..motivasi time aku down....
time aku rsa xda smngt....xda hala tuju...terasa Tuhan tidak menyebelahi aku (jahat kan aku)..huhu dia selalu cakap ngan aku....
Ogy.. ko masih ada 2 prg paling penting dalam hidup...mintklah kedua2nya doakan ko..doakan kejayaan ko....insyaALLAH...ALLAH bersama ko..
nasihatnya nampak lembut...ttpi..bila di pk2...itulah nasihat paling aku akan ingt smpai bila2...

Dalam usia 25 tahun...
hampir matlamatnya dia dh tercapai...
dia d
ah ada umah ...
even umah sewa...tapi aku sgt2 bangga sebb dia mampu sewa sorg2...

dia dah mampu pakai kereta idaman....PERSONA H-LINE...warna merun kot...aku pon xsmpat lgik nak melawat kete dia... dia dah ada kerjaya yang stable...PEGAWAI lgik.... sume dia da....


TAPI AKU??
apa yg aku ada??? hehehe.....aku ada umah....
umah mak ngan ayah..huhu..bukan umah sndiri...
aku ada kereta..
kereta sorong jek....
aku serba kekurangan buat masa ini... xda kerjaya, xda kereta... xda sume yang aku nak... sjujurnya sedikit jeles ngan dia... tapi xpalah...
bak kata mak aku...
"itu Rezeki Yus....Tuhan dh tntukan bhagian masing".... aku hanya diam bila mak ckp cm tuh....


TAPI....
asyik tapi jek kan aku ni...hahahahhaa....

mungkin kerana kekhilafan aku dalam mengluarkan kata2....
SAHABAT itu terluka kerana aku....
akibat terluka... dia membawa hati yang luka ke PD...kot jek la..men agak...bca komen2 kt
fb..maybe btol la...


yang buatkan aku terkilan....

kenapa law aku wat salah xnak ckp terang2?? xnak tegur.??
aku taw pon melalui org len....
aku terima law itu mmg ksalahan aku....maybe dilaen hari....aku xkan ulanginya lgik...

xpalah...maybe dia xnak aku kcewa....dia xnak keruhkan keadaan...
cuma aku nak dia taw....
aku xberniat nak lukakan ko...apatah lagik nak buat ko mcm tuh....
aku xnak ckp depan2...aku takut ko tersinggung yus....
aku syang ko....aku syang ko, xsama mcm ku syang kwan laen2....
aku kesian tgk ko ngan pakwe ko mcm tuh...selalu ada msalah.....
aku ingtkn dgn kehadiran aku..mampu menjernihkan keadaan korang....

tapi..lagi mengeruhkan...



maafkan aku yus...
aku xsengaja...
aku taw yus....
aku bukan kawan ko yg baek...
kwan yang mampu mebhgiakan ko setiap msa...
aku ngaku...aku khilaf..
maafkan aku yea...
aku xmampu nak belanja ko selalu yus....
xmampu nak bawak ko jalan2 yus...aku ngaku...
aku xsekaya orang laen....aku xsesenang ko skrg....
tapi aku nak ko taw yus....aku sntiasa MENCUBA utk menjadi kawan ko yang baek dikalangan yang TERBAEK... even aku taw... aku xmampu jadi kawan ko yang baek.... aku dh cuba yus.....tpi tuelah...aku masih GAGAL JADI KAWAN YANG BAIK UTK KAWAN2 AKU...
huhu...meleleh2 air mata aku...

aku hargai ko yus sebagai kawan....
hargai ko sebagai teman.... dan aku sgt2 hargai ko sebagai SAHABAT....

okla....jam sudah menunjukkan angka 1.07 am..... mungkin pas ni dh boleh lelapkan mata selepas cubaan pertama gagal...hehehe.... YUS...maafkan aku diatas segala kekhilafan selama aku kenal ngan ko yea....



p/s : gambar time nak ke kajang...terperangkap dlm ujan...

No comments:

Post a Comment