Tuesday, September 28, 2010

HeBat Sungguh Kuasa CINTA..hahaha

TerLalu Lama RasaNya Tidak MenjeNGah Blog ni..hihi...xda Ksedaran dLm diri..
BerdasarkAN Tajuk Msti U olls Dh Taw kan PA ku Nk cite..
hehe...

CINTA....
Satu perkataaN Yg Sungguh Cantik..Lagi Cntik biLa Kita sndiri MngaLamiNya...
Sape Yg Tgah BercinTa tu..Mmg taw apa rasaNya penaNgan Cinta...
Bahagia.....ituLah word Yg sesuai kot..hehehe
Yup...aku Xnafikan..CINTA Yang BersulamkaN dgN KeiKhLasan n KejujuraAn...INSYAALLAH, akaN Sntiasa Bahagia Selalu..
Rasa di SayaNgi....

Aku Penah Ase??
penah...Tipu La kAn Law x PeNah..
hihi....
BiLa ada Yg syg Kita...rasa BertuaH sgt...rasa Dihargai...
Rasa duNia n..Ana Yg pUnya...hahahaha

TAPI...
kaLi ni..BUkan Nak Cite Yang KeindahN bercinta...
aku nak share KeparaHan aku Dlm MEngeNali cinTa seOraNg Lelaki...

Apa dia buat??
Dia berJaya LukakaN hati saya Taw...hukhuk..cedeyh!!!
sape X sedih KaN BiLa Hati DIpermaInkan....rasa X diHargai...
huhu...
BiLa AKu Dh MuLa Syg....dia Maen2Kan PerasaaN aku...apa dia Ingat PrasaaN aku ni..Barang Jualan kat pasar Lambak??
cet!!! dush3x..
MacaM2 aLasan dia Bagi bagi Mnutup Kesalhan Sndiri...
Semua KesaLahan ATas Bahu aku....xpalah...REDHA jekla..
nak wat cmne kan....dh Nama Pon LELAKI...

Hampir 3Hari jugakla...Aku BermaIn dgN air Mata....
Pk, Apa SaLah AKu pada dia....
TAPI....
BersYUkur YA ALLAH...
aku Masih Punye TEMAN & SAHABAT yaNg Banyak Tlong aku...
banyak Bagi Nasihat...kata2 Smngat...
aku mmg syang diorg...
SYG SGT..

Kak Nisa...Kak Aini...Mil...Nadia...Kak Yus..Kak Ngah..Fieza..Huda...Pka...
koraNg Sume Bnyak BAntu aku...
Sntiasa Ada Bila aku susah....
bila aku senang....
Moga ALLAH sahaja Yang membalas SegaLa jasa2 Korang pada aku...

Buat LELAKI Tersebut...
Aku hanya doakan kebahagiaan utk dia....ALHAMDULILLAH...
Aku Sket pon xda prasaaN denDam PDa DIa.....
Sket pon xda....
berHarap sgt dia X wat Bnda Yg sama Pda org len...
INSYA ALLAH...

kawan2 pesan..."ko akan dpt yg > baek dari diA OGY....
dia xlayak utk ko....
ko x rugi apa2 pon law xdpt dia"
btoiiii ke...eden pon tataw...
yg aku taw.....Aku dah kembali tenaNg SKrg...
xmaw pk2 dah....

mak sya puLak Pesan...
Blaja je duLu...bab2 cinta tuh....INSYAALLAH....TUHAN da..
"Kita masih da TUHAN anakku...Kalu sedyh...xda TemPat Nak Ngadu..Ambil Air sembahyang...Ngadu Kat Tuhan Ye syg..mak nagn abah jauh..."
huhu...syg mak...syang abh sgt2...
mak ngan abah slalu ada kala ankmu ini suke dan duka....
tiada pengganti utk mak ngan abh....



okla....asenye smpai sni dulu...nak smbung analisis data..hehe...kalu asyik layan blog karang..sume kje xjdi....AKU NAK BUKTIKAN PADA (MHY).... I WILL SURVIVE WITHOUT U!!!!!!!
Aku juga boleh berjaya....
YES!!!!!!!!!!!!!!!
CHAIYOKKKKKKKK




Thursday, August 5, 2010

~HAKIKAT KEHIDUPAN~

blog ni la tempat aku meluahkan perasaan...sebb..xramai yg view blog aku...n xramai akan tahu isi hati aku.....

sekrang aku berada di final sem 4 master.....mungkin sesetengah orang...final la yang akan menaikkan semangat diorg...berkobar2 nak hbskan blaja....

TAPI....
itu x berlaku dalam diri aku....macam2 rasa da dalam hati nie...TUHAN saje yang tahu...aduhai...murahnya air mata aku...sabar ye hati...
aku pon xtaw nape...apa yang aku leh ckap...sem n..aku down sgt2...selama blaja..ni la 1st time terasa down giler2....terasa ilang segala2nya...

terasa ilang kawan...ilang mood...ilang semangat....ilang fokus....segala2Nya ilang...
xtaw macm ne nak kembalikan semula....
aku xpenah mintak jadik cmnih....n law diberi pilihan...aku xnak pon jadi cmnih...
hari2 berendam dengan air mata.....hari2 memujuk diri sendiri....
TUHAN je tempat aku mengadu....

xda sape sudi pinjamkan bahu untuk aku....xda sape pon sudi dgar luahan hati aku....xda sape pon sudi luangkan msa dengan aku...yeke? ke aku je ase cam tuh...
hmmm...
ntahla.....

law aku dpt ku undurkan masa.....aku nak lalui semula zaman kanak2...xnak lalui zaman dewasa ni..ingin selamanya jadi kanak2..
tapi...xmungkin ia akan terjadi....sebb...perjalanan hidup ada peringkat2...xleh selamanya begitu...

banyak btol dugaan menjadi seorang dewasa ni....banyak benda nak kena pk...
msalah bertimpa2....x settle satu....satu yang datang...
penat nak lalui semua tuh....penat sgt nak berendam dgn air mata....
mungkin benar kata orang...hargai air mata utk sesuatu yang lebih berharga...
tapi...itu jela cara yang aku ada utk lepaskan rasa hati...meluahkan kemelut hati yang xpenah ada kesudahan...

sejujurnya.....aku rindukan kenangan ngan kawan2....aku rindu sgt ngan kenangan sorg akak senior nih...xnak mention namenye....nnt dia bangga...hahahaha....sgt2 rindu....joging sesama....makan sesama....gi kelas sesama...
tapi....aku dah xdpt lalui semua tuh...
masa...jarak..keadaan sgt2 memisahkan kami...
seandainya dpt undur waktu....aku xnak lalui semua tu..sebb bila dh x bersama...aku akan menangis merindui semua tuh.....

bila dah down cmnih....aku terasa nak lari jauh dari semua orang yang aku kenal....lari dari semua orang yang pernah bagi kenangan untuk aku....
lari jauh...supaya diorg xleh taw aku katne.....
aku nak bina hidup baru sorang....supaya xda kenangan aku dengan orang lain...
hmm..itulah aku skrg.....mcm2 pk....
ogy...ogy....
ingatlah wahai ogy oiii...ko xkan dpt putar kembali waktu utk semua tuh....
yang dh lepas...lepas...jadikan kenangan yang sgt terindah dalam hidup ko..
hmm....boleh ke~~~ sedih!!!!
:(

kawan2 aku sume hebat2.....boleh lakukan mcm2 dalam satu masa....tapi..kenapa aku xleh ek..
sebb...aku malas..
yes!!!
itulah yang paling tepat...
aku xnak dekat ngan diorg??
yes!!!
tu pon tepat...
y???
sebb...aku dh xnak cipta kenangan ngan diorg...kelak aku sndiri bermain dgn air mata....

pengalaman + kenangan + gelak tawa bersama mereka akan ku abadikan hinggalah nafas terakhir....
law da org tnya aku....apa aset aku paling beharga...aku akan jawab..

1....mak ayah...syg sgt2....tanpa diorg...aku xda kat dunia n...n tnpa diorg gak...aku xkan dpt blaja tinggi cmni sekali....

2....adik beradik yang banyak tlg aku time aku sush...sanggup membantu aku ....yang snggup tlg adiknye yang sush ini...snggup bantu sekadar termampu..even diri sendiri pon banyak tngggungan....

3....cikgu ckeen..ckgu yang paling aku sayang dalam dunia n...dh anggap cm kakak sndiri pon...tanpa dia..aku xkan dpt improve diri smpai cmni sekali....law x kerana dia meminjamkan buku utk aku tatkala aku kegagalan...aku xkan smpai tahap ni...law dia baca blog aku n...aku nak dia taw...aku syg sgt2 kat dia....TQ CIKGU~~~~

n yang ke 4...kawan2....tanpa kawan...aku xkan dpt hidup dibumi perantauan sorg2...
kepada yang bnyak menolong...tq soo much...kepada yang bnyak mencipta kenangan ngan aku...
tq jugak...kenangan itu membuatkan aku sentiasa tersenyum sorg....
n kenangan itu juga...membuatkan aku insan yang berpengalaman...
aku xda harta nak bagi kat korang...xda kete nak bawak korang jalan2...xda banyak duit nak belanja korang makan2...
cuma yang aku ada....kasih sayang...kasih sayang untuk korang..sentiasa da dalam diri ni...
doakan aku yea kawan2..
doakan aku dpt menjadi sekuat korang...
doakan aku dpt berharta cm korang...
insyaALLAH...
pedih mata aku....
sabar2....

arghhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aku rindu!!!!

huhu....

YA ALLAH....aku merayu YA ALLAH

bantulah aku YA ALLAH....aku sgt2 lemah tatkala ini...
aku perlukan bantuanMu YA ALLAH..
tolonglah aku....

jadikan aku seorang hambaMu yang kuat...
yang bisa menghadapi semua ini.....

(^_^)

xleh truskan...continue len x...
daaaaaaaa






Thursday, July 15, 2010

: : AGAK-AGAK BILA KITA BOLEH COUPLE?? : :

1) Kami tidak berzina !

Maaf, saya tidak menuduh awak berzina, tetapi awak menghampiri zina.

2) Kami hanya barbual-bual, berbincang, bertanya khabar, minum-minum di kafe. Adakah itu menghampiri zina?

Ya,perbuatan itu boleh menjerumuskan pelakunya ke lembah penzinaan.

3) Kami dapat mengawal perasaan dan kami tidak berniat ke arah itu.

Hari ini ya. Esok mungkin kamu kecundang.Iblis akan memerangkap kamu. Iblis amat berpengalaman dan tipu dayanya sangat halus. Ia telah menipu moyang kita yang pertama,Adam dan Hawa. Iblis amat licik. Ingat, pesanan Rasulullah : Janganlah engkau bersendirian dengan seorang wanita kecuali yang ketiganya, syaitan(Tabrani) . Kita lemah menghadapi tipu daya Iblis.

4) Tidak semestinya semua orang bercinta* menjurus kepada penzinaan. Ada yang bercinta dalam telefon dan hantar SMS sahaja. Tidak pernah bersua muka pun!

Betul .Tetapi itu adalah salah satu yang dimaksudkan dengan menghampiri zina. Memang pada awalnya tidak bersua muka. Tapi perasaan pasti bergelora, lambat laun desakan nafsu dan perasaan serta hasutan Iblis akan mengheret kepada suatu pertemuan. Pertemuan pertama tidak akan terhenti disitu sahaja.Percayalah, ia akan berlanjutan. Tidakkah itu boleh membawa kepada perzinaan akhirnya?

5) Takkan nak berbual-bual pun tak boleh? Itupun zina ke?

Zina ada bermacam-macam jenis dan peringkatnya, ada zina betul, ada zina tangan iaitu berpegang-pegangan, ada zina mata iaitu melihat kekasih dengan perasaan berahi. Zina hati iaitu dengan khayalan berahi dengan kekasih sepertimana yang digambarkan oleh Rasulullah: Kedua-dua tangan juga berzina dan zinanya adalah menyentuh. Kedua kaki juga berzina dan zinanya menuju ke tempat pertemuan. Mulut juga berzina dan zinanya adalah ciuman (Muslim dan Abu Daud). Sebenarnya jalan menuju kepada perzinaan amat banyak. Jangan biarkan diri kita melalui mana-mana jalan perzinaan.

6) Duduk berdiskusi pelajaran tak boleh ke? Bincang pelajaran sahaja!(bagi kes belajar berdua-duaan SAHAJA)*

Berdiskusi pelajaran, betul ke? Jangan tipu. Allah tahu apa yang terselit di dalam hati hamba-hambaNya. Kita belajar nak keberkatan. Kalau cemerlang sekalipun, kalau tidak diberkati oleh Allah, kejayaan tidak akan membawa kebahagiaan. Hidup di dunia tidak bahagia,akhirat lagi lah. Jangan berselindung disebalik pelajaran yang mulia. Allah suka kepada orang berilmu. Jadi belajar hendaklah ikut batas dan ketentuan Allah. Belajar akan jadi ibadat. Adakah berdiskusi macam ni akan ditulis oleh malaikat Raqib dan Atid.

7) Sungguh! Bincang pelajaran sahaja. Ni Study Group.(bagi kes berdua-duaan SAHAJA)

Study Group…? nampak lain macam saja, manja, senyum memanjang, tak macam gaya berdiskusi. Takkan study group berdua sahaja? Kemana-manapun berdua. Kalau yea pun, carilah group study ramai sikit. Kalau duduk berdua-duaan macam ni… betul ke bincang pelajaran? Jangan-jangan sekejap saja bincang pelajaran, yang lain tu… banyak masa dihabiskan dengan fantasi cinta!

8) Tidaklah. Sungguh berbincang pelajaran.

Baik sungguh awak berdua. Takkanlah awak berdua tak ada perasaan apa-apa? Awak kurang sihat ke? Ingat, kita bukan malaikat, tak ada nafsu. Kita manusia. Jangan menafikan fitrah manusia. Kita ada nafsu, ada keinginan. Itulah manusia.

9) Kami berdua sama-sama belajar, study group, saling memberi semangat dan motivasi.

Tak adakah kaum sejenis yang boleh dijadikan rakan belajar? Habis sudahkah kaum sejenis yang boleh memberikan motivasi? Jangan hina kaum sejenis kita. Ingat, banyak orang cemerlang yang belajar hanya dengan kaum sejenis. Lebih tenang perasaan, tidak terganggu, dapat berkat dan rahmat pula .

10) Takkanlah tak ada langsung ruang yang dibenarkan dalam Islam untuk bercinta?

Adakah Islam membunuh terus naluri cinta? Naluri adalah sebahagian daripada kesempurnaan kejadian manusia. Naluri ingin memiliki dan suka kalau dimiliki (sense of belonging) adalah fitrah. Kalau naluri itu tidak wujud pada diri seseorang, tak normal namanya. Islam bukan datang membunuh naluri dan keinginan itu, tidak! Islam tidak suruh membunuh naluri seperti yang dilakukan oleh para paderi atau sami. Jangan nafikan naluri ini. Jangan berbohong pada diri sendiri. Bukan salah dan berdosa kalau perasaan itu datang tanpa diundang. Itu adalah fitrah. Cuma tudukkan naluri itu untuk patuh pada perintah Allah. Jadilah manusia yang sihat nalurinya. Jangan jadi malaikat! Kerana Allah jadikan kita sebagai manusia. Dunia dan segala isinya akan hambar tanpa naluri atau nafsu.

11) Islam takde ke couple-couple ni?

Cinta secara Islam hanya satu, iaitu perkahwinan. Cinta berlaku setelah ijab kabul, cinta selepas kahwin. Itulah cinta sacral dan qudus. Cinta yang bermaruah. Bukan cinta murahan. Inilah kemuliaan Islam. Apabila Islam menegah sesuatu perkara, tentu ia gantikan dengan sesuatu yang lebih baik. Jika ia menegah cinta antara lelaki dan perempuan sebelum kahwin, ia membawa perkahwinan sebagai ganti yang lebih baik. Sabda Rasulullah : Tidak ada yang lebih patut bagi dua orang yang saling mencintai kecuali nikah. (Ibnu Majah). Cinta adalah maruah manusia. Ia telalu mulia. Kalau begitu, cinta* remaja semua menghampiri kepada penzinaan? Ya, kalau lelaki dan perempuan bertemu tentu perasaan turut terusik. Kemudian perasaan dilayan. Kemudian teringat, rindu. Kemudian diatur pertemuan. Kemudian duduk berdua-dua. Kemudian mencari tempat sunyi sedikit. Kemudian berbual panjang sehingga malam gelap. Hubungan makin akrab, dah berani pegang tangan, duduk makin dekat. Kalau tadi macam kawan, sekarang macam pengantin baru semalam bukankah mereka semakin hampir dengan penzinaan? Berapa ramai orang yang bercinta telah sampai kepada daerah penzinaan dan kesengsaraan. Kasihanilah diri dan ibu bapa yang melahirkan kita dalam keadaan putih bersih tanpa noda daripada seekor nyamuk sekalipun!

12) Tanya sikit,.. adik angkat, kakak angkat, abang angkat boleh ke? Ganti bercinta….

Semua itu adalah perangkap iblis dan syaitan. Hakikatnya adalah sama. Cinta yang diberi nafas baru. Kulitnya nampak berlainan, tetapi isinya adalah sama. Adik angkat, kakak angkat, abang angkat adalah suatu bentuk tipu daya iblis dan syaitan. Manusia yang terlibat dengan budaya angkat ini sebenarnya telah masuk dalam perangkap syaitan. Cuma menunggu masa untuk dikorbankan. Namakan apa nama sekalipun, abang angkat ke, motivator ke, semuanya adalah sama. Jalan akhirnya akan bertemu dengan zina. Jadi seolah-olah orang yang bercinta telah hilang maruah diri? Mengukur maruah diri bukan ditentukan oleh manusia tetapi oleh Pencipta manusia.Orang yang sedang mabuk bercinta akan mengatakan orang yang bercinta tidak menjejaskan maruah dirinya. Manakala, bagi orang yang menjaga diri, tidak mahu terlibat dengan cinta sebelum kahwin, akan mengatakan orang yang bercinta sudah tidak bermaruah lagi. Cintanya ditumpahkan kepada orang yang belum layak menerima cinta suci. Kalau begitu ukuran bermaruah atau tidak adalah ditentukan oleh Allah.

13) Adakah orang yang bercinta hilang maruah?

Antara kemuliaan manusia adalah maruah dirinya. Orang yang bercinta seolah-olah cuba menggadaikan maruahnya kerana mereka menghampiri perzinaan. Manakala orang yang bercinta dan pernah berzina tidak layak berkahwin kecuali dengan orang yang pernah berzina. Allah berfirman: Lelaki yang berzina (lazimnya) tidak ingin berkahwin melainkan dengan perempuan yang berzina atau perempuan musyrik; dan perempuan yang berzina itu pula tidak ingin berkahwin melainkan oleh lelaki yang berzina atau lelaki musyrik. Dan perkahwinan yang demikian itu terlarang kepada orang-orang yang beriman.(Surah An-Nur: 3)

14) Jadi, orang yang pernah bercinta juga tidak sesuai untuk berkahwin dengan orang yang tidak pernah bercinta. Tidakkah itu suatu penghinaan dari Tuhan? Jadi orang yang bercinta hanya layak berkahwin dengan orang yang pernah bercinta juga?

Itulah pasangan yang layak untuk dirinya. Kerana wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Lelaki yang baik untuk wanita yang baik.

15) Kami telah berjanji sehidup semati…..

Apa ada pada janji cinta? Berapa banyak sudah janji cinta yang musnah? Lelaki, jangan diharap pada janji lelaki. Mereka hanya menunggu peluang keemasan sahaja. Habis madu, sepah dibuang. Pepatah itu diungkap kerana ia sering berulang sehingga menjadi pepatah.

16) Si dia ini lain dari yang lain. Dia lelaki yang penyayang dan bertanggungjawab.

Tahukah hati budi lelaki? Sejahat mana lelaki, apabila ingin mengambil seseorang wanita sebagai isteri dan seterusnya menjadi ibu untuk anak-anaknya, dia akan memilih wanita yang baik. Tetapi untuk berseronok dan berfoya-foya, lelaki biasanya akan memilih perempuan murahan kerana ia suatu pelaburan yang menguntungkan. Itulah rahsia lelaki.

17) Jadi, perempuan yang bercinta, jatuh maruahnya pada pandangan lelaki?

Tentu! Mana ada orang lelaki yang normal suka pada barang yang second hand sedangkan barang yang baru masih ada. Sesetengah mereka menggambarkan perempuan seperti kereta yang diletakkan di bilik pameran sahaja. Tapi ada orang yang boleh test drive. Ada pula yang kata; sekadar sepinggan mee goreng dan segelas sirap bandung, bawalah ke hulu, ke hilir. Sedihkan? Itulah hakikatnya!

18) Masih adakah orang yang tidak bercinta di zaman ini?

Ya! Masih ada orang suci dalam debu. Golongan ini akan sentiasa ada walaupun jumlah mereka kecil. Mereka akan bertemu suatu hari nanti. Mereka ada pasangannya. Firman Allah: Dan orang-orang lelaki yang memelihara kehormatannya serta orang-orang perempuan yang memelihara kehormatannya (yang memelihara dirinya dari melakukan zina)… Allah telah menyediakan bagi mereka segala keampunan dan pahala yang besar. (Surah Al-Ahzab: 35 )

19) Bagaimana kami?

Kamu masih ada peluang. Bertaubatlah dengan taubat nasuha. Berdoalah serta mohon keampunan dariNya. Mohonlah petunjuk dan kekuatan untuk mendapat redha-Nya. Kami ingin mendapat redha Tuhan. Tunjukkanlah bagaimana taubat nasuha. Taubat yang murni. Taubat yang sebenar-benarnya.Taubat yang memenuhi tiga syarat: i) Tinggalkan perbuatan maksiat. Putuskan hubungan cinta yang tidak diredhai Allah ini. ii) Menyesal. Menginsafi diri diatas tindak tanduk hidup yang menjurus diri dalam percintaan. iii) Berazam. Bertekad di dalam hati tidak akan bercinta lagi dengan sesiapa kecuali dengan seseorang yang bernama isteri atau suami. Saatnya adalah selepas ijab kabul.

Moga Allah terima taubat mu. Kita berpisah kerana Allah , kalau ada jodoh , tidak ke mana! Ya, Allah! Bantulah mereka. Kini mereka datang ke pintu-Mu mencari redha-Mu. Terimalah taubat mereka ”

p/s: So, bila agaknya kita boleh couple? Sudah tentu selepas kita menjadi pasangan suami isteri yang sah!

Islam itu indah. Yakinlah kebenarannya dan janjinya.

p/s/s: Tahniah kepada anda kerana berjaya baca sampai habis. Anda dah couple? Aku couple selepas berkahwin! Bahagia dan tak perlu risau pandangan manusia dan pandangan-Nya!

Friday, April 9, 2010

Disudut Kamar Hati yang terLuka....

Aku TerLuka...
Ya...itu Yang sedang aku ALami..

Jahat SAngat ke aku?
x Layak Ke aku uk kawan ngan orang?
soalan itulah selalu bermain difikiran...

aku sedar...aku tiada harta...
tapi itu bukanlah tiket utk korang2 kat Luar leh hina aku...
harta bukan leh bawak masuk kubur...
apa yg penting....
AMAL semasa hayat kita....

saat terluka....
aku berkongsi dengan IBU...
saat itu juga...air mata sgt2 x boleh ditahan....
pesan IBU...
Biarlah apa orang nak buat kat kita...
redhakan la...
law itu yang membahagiakan dia...redhalah anakku...
TAPI..
jangan sesekali kamu membalasnya...
kerana...TUHAN tidak pernah membenarkan kita membalas perbuatan seseorang....
TUHAN maha adil.....
itulah ibuku....
sentiasa dengan kelembutan dalam menasihati....
IM PROUD OF U MY MOM....

tapi...
sampai bila harus aku menahan....

selama berkawan....
lately..baru perasan.....ada bibit2 ketidaksukaan dirinya padaku...
walau dia x pernah ckp....
tapi....aku boleh nampak....
boleh rasa apa yang ada dalam dirinya.....
huhu......kenapa benda n harus berlaku....
aku tidak pernak melukakan dia.....
x pernah sakitkan hati dia...
tapi....y???
why this thing must be happened...

aku tiada jawapan....
puas dah pk....
benda yang sama jek aku nampak...n aku dapat...
AKU XTAW APA SALAH AKU....
AKU DAH PENAT NAK CARI JAWAPAN...

apa yang pasti sekarang...
aku perlu jauhkan diri dari dia....
mungkin dengan cara ni,...hati aku boleh diubati...
apa2 pon.....
terima kasih pda dia....atas sume yang dia telah lakukan....
perlakuan dia....membuatkan aku menjadi lebih tabah...
lebih mendekatkan diri kepada ALLAH...
menjadikan aku lebih mengenal erti pahit manis dalam persabahatan......
THANK U SOO MUCHHHHHHH
(*_*)

Sunday, March 28, 2010

Terima KaSih Ya ALLAH...
Kau KemBalikan semula Seorang Teman KepadaKu..
Sungguh terharu Aku diMalam hari...
ALhamdulillah....

SesungguhNya...Persahabatan Sgt2 Bermakna Dlm Hidupku...
Tanpa sahabat...Aku x bisa Berdiri...
x bisa melayari keHidupan Dengan Bahagia..
terima Kasih YA ALLAH...

Banyak Yg Perlu diperbaiKi..
InsyaALLAH...
selagi Nyawa MAsih Di jasad...
Akan Ku cuba Utk Membahagiakan kawan2...
akan cuba tidak MenyaKIti Mereka...
baik dari segi Emosi dan Juga Fizikal...

buat semua kawan..teman dan sahabat...
kalian semua sgt bermakna dlm hidupku...
sgt2 berbangga mempunyai teman seperti kalian...
harapanku...
andai aku tersilap langkah dalam melalui dunia yang penuh cabaran ini...
tegurlah aku...maafkanlah aku.../
kerna....aku hamba ALLAH yang serba kekurangan...
masih memerlukan bimbingan dan teguran dari kalian....

semoga dengan teguran n nasihat kalian...
aku mampu menjadi seorang TEMAN..KAWAN...atau SAHABAT kalian sush n senang...
sabahat yang mampu membahagiankan dan juga menggembirakan kalian...
SELAGI NYAWA MASIH DIBADAN....

Tuesday, March 23, 2010

Terima kasih sahabat....utk semua yg telah engkau lakukan utk aku...
budi dan jasa yg kau berikan pdaku...akanku ingat sampai ke akhir hayat..
tiada lafaz yg harus diungkap atas kebaikanmu...

tapi...
ku tidak mengerti dimana silap yg telah aku lakukan..
sehinggakan kita saling bersengketa...
tidak menegur sape...
aku tidak tahu sahabat...

andai aku yg bersalah...ampunkan aku utk sekian kalinya...
sesungguhnya...aku juga manusia biasa yg bisa melakukan kesilapan..
cuma harapanku...andai aku tersilap langkah...tegurlah aku..
aku akan cuba memperbetulkannya...

sahabat...
masa yang ada utk kita...hanyalah sekejap..
harapanku agar...persengketaan antara kita..akan terlerai...
dan kita dapat melalui saat2 terakhir dengan kegembiraan...
sebelum masing2 membawa haluan hidup di luar sana..
menempuh kehidupan yang penuh dengan onak dan ranjau...

sekali lagi..untuk sekian kalinya...
andai aku bersalah...ampunkanlah aku...
aku juga manusia biasa......

Wednesday, March 10, 2010

Moga Diberi KesempataN

Diri ini sntiasa berdoa...dan terus berdoa...
agar diberikan kesempatan utk memblas jasa ayah n ibu...
mahu membalas segala pengorbanan mereka
w/pon ku tahu...pengorbanan mereka tidak boleh dibalas hanya dgn wang ringgit..

mereka bnyak bekorban utkku..
bekorban utk pengajianku...
terima kasih ayah dan ibu...

Wednesday, January 13, 2010

PESANAN IBU…

Masih terngiang-ngiang di pendengaranku

Suara seorang ibu

Tatkala mengasah pisau toreh di petang remang

Dibangku panjang itu

Sebagai persiapan menoreh esok hari

Mencari sesuap rezeki

Membantu suami menyara anak-anak

Kakak…..

Belajarlah rajin-rajin

Ubah kehidupan kita

Kata-kata itu akanku jadikan azimat

Meneruskan hidup walaupun hampir rebah

Kata-kata itu adalah peniup semangat

Andai aku lesu dan tidak bermaya

Ibu…..

Walau apa pun yang terjadi

Ibu tetap di ingatan

Pesananmu azimat buatku

Akan ku jadikan bekalan penerus hidup

Moga aku Berjaya suatu hari nanti….



Tuesday, January 12, 2010

SAHABAT

SajAk ini TeLAh DIberiKAn Oleh SeoRAnG kawAN LElaki KEpadaKu....SEkadar Mengingati KeNangan SiLAm

Pernah Hati Ini Terguris

Dengan Fitnah Dan Untuk Mahu Menghiris
Sehingga Terasa Diri Ini Hina
Kerana Tiada Siapa Yang Sudi Menghela
KuTabahkan Hati Ku Harungi Hidup
Biarpun Tiada Siapa Yang Menemani
Keseorangan Aku Dilaluan Sepi
Ditinggalkan Mereka Yang KuPercayai


Namun Ku Tahu Ada Hikmahnya
Setiap Segala Yang Menimpa Diri
KuSerahkan Segala Padamu Tuhan
Yang Berkuasa Jua Mencipta
Kerana Engkau MAha Mengetahui
Segala Apa Yang Terbuku Di Hati
Ya Allah Tidak Ku Terdaya Lagi
Menahan Dugaan Yang Mencabar Ini
Terasa Bagai Nokhtah Telah Ku Temui
Mengadili Segala Yang Telah Ku Mulai
Ya Allah Engkau Lindungilah Aku
Bekalkan Lah Daku Dengan Limpahan IMAN
Agar Tabahku Menghadapi Dugaan
Agar Tidakku Berhenti Di Pertengahan

Kini Disini Aku Berdiri
Bersama Harapan Yang Tulus Suci
Agar Terbitlah Kembali Mentari Pagi
Setelah Malam Ku Barkalut Benci